Haber

İGA’dan olası bir depreme karşı İstanbul Havalimanı’nın durumuna ilişkin açıklama

İstanbul Havalimanı işletmecisi İGA’nın Planlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İsmail Hakkı Polat, olası bir depremde havalimanının tüm binalarının ve hava tarafındaki operasyonlarının kesintiye uğramaması için tasarım ve yapım çalışmalarının deprem modellemesi çerçevesinde yapıldığını belirtti. olası bir istanbul depremi

İGA’dan yapılan açıklamada, Kahramanmaraş’ta yaşanan sarsıntının ardından gözlerin İstanbul’un olası sarsıntısına çevrildiği ve tartışmanın başladığı belirtildi.

Bu doğrultuda Türkiye’nin en büyük altyapı projesi olan İGA İstanbul Havalimanı için farklı kanallarda değerlendirmelerin yapıldığı açıklamada, İstanbul Havalimanı’nın tüm tasarım süreçlerinin depreme uygun olarak yürütüldüğü ve hazır hale geldiği belirtildi. İstanbul’da olası bir deprem için.

Açıklamada, 2015 yılı tasarım aşamalarında, İstanbul’da gerçekleşmesi muhtemel deprem senaryolarının İstanbul Havalimanı’nda planlanan tüm tesis ve yapılara olası etkilerinin dikkate alındığı belirtildi.

“İGA bu amaçla Mayıs 2015 tarihli İstanbul Havalimanı Sismik Tehlike Raporunu hazırlamış olup, bu süreçte Boğaziçi Üniversitesi Sarsıntı Mühendisliği Bölümü Fahri Profesörü Mustafa Erdik, Sarsıntı Güçlendirme Derneği (DEGÜDER) Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Türkkan ve Özyeğin Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Kurucu Kolu Önder Prof.Dr.Atilla Ansal liderliğinde ulusal ve uluslararası bir ekiple çalıştı.Raporda, meydana gelebilecek bir depremin yeryüzüne olası etkilerini belirlemek için bölgeye özel sismik tehlike değerlendirmesi yapıldı. deprem tehlikesi için kaynak fayları, zemin ve binaların tasarımında kullanılacak deprem yükleri İstanbul Havalimanı’na özel tespit edildi.”

“Havalimanı yapılmadan önceki jeolojik yapı değişti”

Açıklamada görüşlerine yer verilen İGA İstanbul Havalimanı Planlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Polat, İstanbul Havalimanı’nın tasarım ve inşaatının 475 tekrarlama periyoduna sahip DD2 depreminin etkisinde kesintisiz hizmet prensibiyle tamamlandığını belirtti. yıl ve dedi ki:

“Kriterimiz, İGA İstanbul Havalimanı’nın beklenen İstanbul depremi sonrasında zarar görmemesi ve kesintisiz kullanım prensibiyle çalışmaları esas alındı. Beklenen bir İstanbul depremi olması durumunda terminal, hava trafik kulesi, enerji dahil tüm binalarımız merkez, ARFF istasyonları ve hava tarafı ‘pist’- “Apron-taksi yollarında tasarım ve yapım çalışmalarımızı, operasyonlar aksamayacak olsa da deprem modellememiz çerçevesinde gerçekleştirdik. Havalimanı yapılmadan önceki jeolojik yapı değiştirilerek olası deprem yükleri de dahil olmak üzere havalimanı işletmeciliğine uygun hale getirildi.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu